Blogia
vgomez

INICIATIVA NA DEFENSA DA LINGUA GALEGA

 

Hai veces que pequenos xestos valen moito máis que grandes actos institucionais. Este lema que pode aplicarse a moitos aspectos da vida, ten especial relevancia na defensa do noso idioma: O GALEGO.

Coñeceín hai uns días unha proposta, que califico de EXCELENTE, que realizou a comunidade educativa do IES de Chapela (Redondela):LIPDUB EU FALAREI 

Un Lipdub  ( "dobraxe de beizos") é unha realización dun vídeo musical realizado por un grupo de persoas que sincroniza os seus beizos, xestos e movementos cunha canción popular ou calquera outra fonte musical.

Eu falarei é un canto de amor en defensa da Lingua Galega, mais tamén é unha denuncia da situación que vive un idioma que esmorece lentamente vendo recortada a súa presenza nos medios de comunicación ou na propia escola, e que día a día perde falantes entre a xente nova.

Espero que o vídeo nova as vosas conciencias. Por certo aquí tedes a letra para poder seguilo mellor.

Letra de Eu Falarei:

Levo máis de mil, anos no país,
a súa historia é a miña historia, o seu destino o meu,
nacín coas vosas devanceiras, contigo eu sigo a vivir,
son a lingua, a lingua propia da nación

de Breogán, dixo Pondal,
mirei as ondas con Mendinho, eu deitada fronte ao mar,
falei con labregas e reis, escuros séculos vivín,
con Rosalía e mais Curros comecei o rexurdir

Represión, persecución,
na ditadura, con firmeza resistín,
e hoxe en Galiza eu estou a esmorecer
dáme alento, hoxe preciso de ti

(subtitulado)
Oh no not I! I will survive!
Oh, as long as someone talks to me I know I’ll stay alive.
I’ve got all my life to live,
And I’ve got all my love to give,
I’ll survive, I will survive!

INTERLUDIO

Na música dos locais, non te podo oír,
prohibido o paso tes en tecno, mate ou física
Ti non estás nunca no cine, non te atopo nos xornais
eu falarei, como falou o meu avó

de Trasmañó, en Angorén,
ou en Laredo, en Igrexa e no Penisal,
todo berete falará, e Redondela escoitará,
á parroquia de Chapela, soar en galego xa

Ao coidar, e ao dispensar,
ou atendendo, ás crianzas do mañá,
e coas dietas ou arquivando no hospital,
no traballo, o galego soará

Eu falarei, sempre en galego,
Quero viva a nosa lingua outras mil primaveras máis
Non te vou deixar morrer, xa non vas esmorecer
Falarei, eu falarei
Siiiiii!

Ao estudar, ao traballar,
tamén ligando, ou de festa e a bailar,
se estou no tuenti ou xogando ao balonmán,
e remando, ate Rande ou máis alá

Eu falarei, sempre en galego,
Quero viva a nosa lingua outras mil primaveras máis
Non te vou deixar morrer, xa non vas esmorecer
Falarei, eu falarei
Eu falareiiiiiiiiiiiii


Parabéns ao IES de Chapela!

0 comentarios