QUE TEÑEN EN COMÚN O GALO KIRIKO E A GUERRA DAS GALAXIAS?
Había unha vez un Belo Dormente, un Cincento e unha Carapuchiña que se salvou a si mesma. O detective e alquimista desta historia é Antonio Rodríguez Almodóvar, que relata: “Os contos sofren moito na súa adaptación ao que podía soportar a sociedade burguesa do século XIX”.
O filólogo e investigador é un referente da tradición oral en España. Licenciado e doutoramento en Filoloxía Moderna pola Universidade de Sevilla, comezou as súas pescudas, gravadora ao ombreiro, nos anos 70. Percorreu toda a xeografía española para rescatar os contos populares de boca dos que el chama “últimos narradores”.
Grazas ao seu traballo varias xeracións introducíronse no mundo da lectura. A mediados dos anos 80 publicou a colección ‘Contos da media luniña’, na que reconstruía máis de 60 historias do folclore oral. ‘O galo Kirico’, ‘A nena do zurrón’ ou ‘Brancaflor’ son algúns dos contos que volveron á vida e Rodríguez Almodóvar é o responsable de que moitos deles utilícense agora como material didáctico. “Isto hai que rehabilitalo, non se pode perder —sinala o escritor— porque os nenos de hoxe teñen dereito a saber como era o entretemento dos seus pais, dos seus avós, dos seus bisavós”. E sen dúbida conseguiu o seu obxectivo: só desta colección vendeu máis de 4 millóns de exemplares.
Antonio R. Almodóvar —como afai asinar— é ensaísta, novelista, poeta e dramaturgo. Autor de máis de medio centenar de títulos, no seu labor científico-literario de recuperación destacan: ‘Contos á calor do lume’, ‘O bosque dos soños’ —polo que recibiu o prestixioso Premio Nacional de Literatura Infantil e Xuvenil— ou ‘A verdadeira historia de carapuchiña’. Este investigador e académico correspondente da RAE en Andalucía cre no poder universal da narración oral: "Ninguén escapa da maxia dun conto”. E colorín colorado, mercé ao seu labor, os contos continuaron.
0 comentarios