Blogia
vgomez

OS CONSELLOS DO PROFETA MAHOMA PARA SOBREVIVIR A UNHA PANDEMIA

Lavarse as mans con frecuencia, quedarse na casa, non tocar nada, illarse dos demais... Co planeta practicamente paralizado e media Humanidade confinada nas súas casas, os medios de comunicación bombardean á poboación con consellos para tratar de evitar o contaxio. Científicos, políticos, xornalistas e mesmo famosos e  influencers de todo o mundo repítennos  machaconamente o que hai que facer para tratar de manternos sans. E aínda así, e en pleno século  XXI, son moitos os que non se dan por decatados e violan a diario as normas, poñéndose en perigo tanto a si mesmos como aos demais.

Por iso, resulta case incrible pensar que, hai xa 1.300 anos, un pastor analfabeto e sen ningunha formación científica xa tivese claro, paso por paso, que facer durante unha pandemia. O pastor chamábase Mahoma (A Meca, 570-Medina, 632),  fundou o Islam e plasmou nas páxinas do Corán as súas recomendacións para eludir a enfermidade.

Nun artigo publicado hai uns días pola revista Newsweek, resumense as ensinanzas de Mahoma respecto diso. E resulta que a maioría delas poderían aplicarse sen problema aos "protocolos" de prevención da pandemia Covid-19. Velaquí unas cantas:

- Se te decatas dun brote de peste nunha terra, non entres nela; pero se a praga brota nun lugar mentres ti estás nel, non abandones ese lugar.

- As persoas con enfermidades contaxiosas deben manterse afastadas das persoas sas.

- A limpeza forma parte da fe.

- Lávate as mans cando te espertes. Non sabes onde estiveron as túas mans mentres durmías.

- A santidade da comida reside en lavarse as mans antes e despois de comer.

Segundo o autor do estudo, os consellos do profeta non se limitan só á hixiene persoal, senón que van moito máis alá. Por exemplo, se alguén cae enfermo, Mahoma está moi lonxe de deixar o asunto en mans do Creador, e recomenda  vivamente ir ao médico: "Facede uso dos tratamentos médicos, porque Deus non creou ningunha enfermidade sen designar tamén un remedio para ela, excepto para unha, a vellez".

Pero quizá o máis importante, destaca o autor do artigo, "é que Mahoma sabía cando compensar a fe coa razón. Durante as últimas semanas, vimos como algúns chegaron a suxerir que a oración sería mellor, para evitar o coroavirus, que seguir as normas básicas de distanciamento social e corentena".

Para ilustrar a postura de Mahoma respecto diso, no artigo recórrese a unha historia sobre o profeta contada polo erudito persa do século IX Ao-Timidji: "Un día, o Profeta  Mohammad notou que un beduino deixaba o seu camelo sen atalo. Preguntoulle ao  beduino: ’Por que non atas o teu camelo?’ O  beduino respondeu: ’Confiei en Deus’. Entón o Profeta dixo: ’Ata primeiro ao teu camelo e logo confía en Deus’".

É dicir, que sen deixar de alentar ás persoas para que buscasen orientación na relixión, Mahoma instábaas a que tomasen medidas de precaución básicas en beneficio da seguridade de todos. Noutras palabras, esperaba que a xente usase o seu sentido común.

FONTE: José M. Nieves/abc.es Imaxe: biografiacortade.com

0 comentarios